Ustawienia zawieszenia

W dzisiejszych motocyklach, które są bardzo nowoczesne i znacznie odbiegają od starych egzemplarzy, możemy bardzo dużo rzeczy wyregulować. Dawniej były po prostu dwie sprężyny, które służyły jako amortyzator, lecz w tych czasach jest zupełnie inaczej. Użytkownik motocykla w wielu przypadkach w bardzo prosty sposób może wyregulować twardość zawieszenia i dostosowanie pod swoje preferencje i wagę. Producenci z reguły ustawiają amortyzatory pod wagę użytkownika 70-90 kilogramów. Przedni widelec zawieszenia ma trzy stopnie regulacji: ugięcie wstępne, odbicie oraz dobicie. Na samym początku w regulacji powiedzmy, że przedniego widelca jest poziom i jakość naszego oleju. Potem można wymienić sprężyny, na bardziej progresywne lub mniej. Ugięcie wstępne można ustawić poprzez odkręcanie lub dokręcanie pewnej śruby, którą znajdziemy przy zawieszeniu. Działa to na przykład w ten sposób, iż w górnej części teleskopu następuje zmiana tłumienia odbicia widelca w takim kierunku jakie jest obniżenie maszyny. Ugięcie wstępne powinno wynosić około 25-30% całkowitej możliwości działania zawieszenia. Potem musimy zmienić tłumienia odbicia, które po prostu jest prędkością, jaka jest przy rozprężaniu ugiętego amortyzatora. Ważne jest również dobrze ustawić zawieszenie, pod kątem hamowania. Motocykl powinien się dobrze zachowywać, czyli odpowiednio uginać. Przednie koło po zblokowaniu musi się lekko ugiąć, co powoduje lepsze i efektowniejsze hamowanie oraz jest mniej odczuwalne przez motocyklistę. Przed zastosowaniem jakichkolwiek zmian ważne jest, aby sprawdzić wcześniej ustawienia i stan ciśnienia opon oraz oleju w teleskopach. Trzeba również sprawdzić łożyska główki ramy, naciąg łańcucha i łożyska kół. Najlepiej jedna zapoznać się z instrukcjami dla własnego modelu motocykla, gdyż są wielkie różnice i np. w jednym na lewym teleskopie będzie ustawianie odbicia a w innym modelu na prawym.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.

Nasza strona
Super strona, na której są opisy samochodów. Różne modele, w skali a także praktyczne porady. Samochód dla mężczyzny jest to bardzo ważna, niektórzy stawiają kobiety na równi, albo nawet bardziej szanują swoje cztery kółka. Czy to jest poprawne, ciężko określić i nie nam wskazane z tym dyskutować. My chcemy byście odczuli tą samą pasję jaką my czerpiemy z motoryzacji. Nasz blog powstał pewnego popołudnia Gd z kolegami na piwie rozmawialiśmy o samochodach. Padł pomysł, szybka realizacja. Dzisiaj nasz blog to setki stałych czytelników, którzy chętnie nas odwiedzają i czytają nasze nowości. Jeśli macie coś ciekawego i przyszło wam do głowy jakiś pomysł dotyczący nowości na rynku samochodowym i motoryzacyjnym napisz.
Porady
Jesteś zainteresowany tematyką motoryzacji? Nie wiesz gdzie szukać informacji na jej temat? Chciałbyś poczytać o nowinkach motoryzacyjnych? Zapraszam serdecznie na moją stronę internetową. Profesjonalnie prowadzona strona www., która jest chętnie odwiedzana przez fanów motoryzacji. Można tutaj znaleźć wszelkie niezbędne informacje z zakresu motoryzacji. Z pewnością strona ta spodoba się każdemu zainteresowanemu tematyką motoryzacji. Każdy szanujący się fan motoryzacji z pewnością z chęcią odwiedzi moją stronę internetową. Jeszcze raz serdecznie zapraszam wszystkich zainteresowanych motoryzacją.
Sonda

Jaki motor chcesz mieć?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...